هندوها و بشارت موعود

به نام او، به یاد او، برای او

دركتاب هاى مذهبى مقدسى كه در ميان هنديان به عنوان كتاب هاى آسمانی شناخته شده و آورندگان اين كتاب ها به عنوان پيامبر شناخته مى شوند، تصريحات بسيارى به وجود مقدس مهدى موعود(ع) و ظهور مبارك آن حضرت شده است كه قسمتى از آن ها را مى آوريم: دركتاب اوپانيشاد كه يكى ازكتب معتبره و از منابع هندوها به شمار مى رود، بشارت ظهور مهدى موعود(ع) چنين آمده است: اين مظهر ويشنو مظهر دهم در انقضاى كلى يا عصرآهن، سوار بر اسب سفيدى، در حالى كه شمشير برهنه درخشانى به صورت ستاره دنباله دار در دست دارد، ظاهر مى شود و شريران را هلاک مى سازد .
دركتاب باسك كه ازكتب مقدسه آسمانی هندوهاست، بشارت ظهور حضرت ولى عصر(ع) چنين آمده است: دور دنيا تمام مى شود . پادشاه عادلى در آخرالزمان، كه پيشواى ملائكه و پريان و آدميان باشد و حق و راستى با او باشد و آن چه در دریا و زمين ها وكوه ها پنهان باشد، همه را به دست آورد و از آسمان ها و زمين و آن چه باشد خبر مى دهد و از او بزرگ تر كسى به دنيا نيايد.
دركتاب پاتيكل نيزكه ازكتب مقدسه هندويان است، بشارت ظهور حضرت چنين آمد ه است: چون مدت روز تمام شود، دنياى كهنه نو شود و زنده گردد، و صاحب ملك تازه پيدا شود؟ از فرزندان دو پيشواى بزرگ جهان كه يكى ناموس آخرالزمان و ديگرى صديق اكبر يعنى وصی بزرگتر وى كه پشن نام دارد و نام آن صاحب ملك تازه راهنما است. به حق پادشاه شود و خليفه رام باشد و حكم براند و او را معجزه بسيار باشد... در اين بشارت، مقصود از ناموس آخرالزمان پيامبر اسلا(ص) است. پشن نام هندى حضرت على (ع) است صاحب ملك تازه ، حضرت ولى عصر(ع) است و راهنما نام مبارك حضرت مهدى (ع) است وكله رام به لغت سانسكريتى، نام اقدس حضرت احدیت است .
دركتاب وشن جوك نيز بشارت به ظهور حضرت آمد ه است: آخر دنيا به كسى برمى گردد كه خدا را دوست مى دارد و از بندگان خاص او باشد و نام او خجسته و فرخنده باشد. دركتاب دید كه ازكتب مقدسه هنديان است آمده كه: پس از خرابى دنيا، پادشاهى در آخرالزمان پيدا شود كه پيشواى خلايق باشد و نام منصور باشد و تمام عالم را بگيرد و به دين خود درآورد... دركتاب دادتگ نيزآمده است: بعد از آن كه مسلمانى به هم رسد، در آخرالزمان، و اسلام در ميان مسلمانان از ظلم ظالمان و فسق عالمان و .... برطرف شود و دنيا مملو از ظلم و ستم شود... دست حق به در آيد و جانشين آخر ممتاطا(1) ظهوركند و شرق و مغرب عالم را بگيرد .
و دركتاب ريگ و دا آمده است كه: ويشنو در ميان مردم ظاهر مى گردد... او از همه كس قوى تر است... در يك دست ويشنو نجات دهنده شمشيرى به مانند ستاره دنباله دار و در دست ديگرش انگشترى درخشنده دارد، هنگام ظهور وى، خورشيد و ماه تاريك مى شوند و زمين خواهد لرزيد.
دركتاب شاكمونى نيزكه ازكتب مقدسه هنديان است آمده: پادشاهى و دولت دنيا به فرزند سيد خلايق دو جهان گشن بزرگوار تمام شود، و اوكسى باشدكه بركوه هاى مشرق و مغرب دنيا حكم براند و فرمان كند، و بر ابرها سوار شود و فرشتگان، كاركنان او باشند. دين خدا يك دين شود و زنده گردد و نام او ايستاده باشد و خداشناس باشد. گشن در لغت هندى نام پيامبر(ص) است و حضرت مهدى (ع) به نام ايستاده و خداشناس مى خوانند(2)
------------------------------------------------------------------------------
پی نوشتها:
1- در زبان هندى به معنى محمد است.
2- اديان و مهدويت محمد بهشتى ص 16ظهور حضرت مهدى (ع) ازديدگاه اسلام مذهب و ملل جهان، هاشمی شهيدى ص302.
منبع:

3 نظرات:

لینک شدین
یا علی

نشانه هایی از او :
همان نشانه هایی که در برابر دیده قرار دارد ؛ دیده ای که بنگرد ، خواهد بدید . و آنکه از نگاهی ، دریغ کند از دیدار محروم خواهد بود . اینها دستانگوناگونی است ، که جرس کاروانی می نوازد .
گوشی که از شنیدن خودداری کند ، نواهای دلکش جرس را نخواهد شنید .
اینها خوشه هایی است از خرمن مهر و احسان او .
چه خوشه هایی !! و چگونه خرمنی !!.
خوشه هایی که آفتاب جهان تاب یکی از آنهاست و ماه تابان یکی دیگر ! جهان یکی از آنها می باشد و بشر یکی دیگر !.
خرمنی که خوشه چینانش هر چند بسیار باشد و توانا ، نتوانندش جمع کنند چونکه این خرمن پایان ندارد .
یگانه موجودیکه هر چه در ستایش وی گفته شود گزاف نمی باشد و مبالغه نخواهد بود زیرا ذاتی است نامحدود و نامتناهی .
نه تنها ذات مقدس او ، نامتناهی است بلکه هر وصفی از اوصافش نیز بی پایان است و مرز و حدی ندارد .
چرا که وصفش از ذاتش جدا نیست و اوصاف او عین ذات او است .

مبعث پیامبر رحمت و مهربانی حضرت محمد مصطفی(ص) بر تمام مسلمانان جهان مبارک باد.

» نظر شما؟

Designed by Leila Rasouli - Updated to New Blogger by: Blogger Team